Sigurd uttatt til nasjonal mellomsamling U16

I helga fikk vår dyktige G06-spiller Sigurd Aro en gledelig beskjed om han er uttatt til den første av to nasjonale samlinger i siste helg i februar. Etter regionale landslagssamlinger i høst er dette neste steg i utviklingen mot landslagssamlingene i mai og juni og Nordisk Mesterskap og U16-EM senere i sommer.

Sigurd er en ambisiøs og treningsvillig spiller som spiller for Sverresborg Hoops G06 i både U16 og U17-serien i tillegg til at han har endel U19-kamper sammen med G05. Han har også fått prøvd seg i 1. divisjon senior i år.

I alt 48 spillere er uttatt i denne omgangen. Head coach Baard Stoller assistert av Sverresborg Hoops-trener Frode Ramberg leder landslaget fram mot mesterskapene i sommer.

Gratulerer med uttaket, Sigurd! Og lykke til videre i treningsarbeidet og samlingen sammen med landets største baskettalenter fra 2006-årgangen.