Ikke fullklaff i U19NM i Asker

Våre 04/05 gutter fikk en tøff helg i Asker med tre tap og en seier – og endte dermed på en 11. plass i turneringen. I gruppespillet mot Oppsal og Skien ble historien noe lik. Jevn kamp fram til pause før det raknet i 3. og 4. periode til noe unødvendig store tap. I kampen mot Oppsal hang guttene med i starten og ledet 21-16 etter 1. periode. Etterhvert begynte de å slite mer og mer med Oppsals press og større spillere under kurven – og det ender med tap 64-103.

I kampen mot Skien ledet vi 38-35 til pause før det raknet stort i 3. periode som ender 16-33 og til slutt tap 74-97. Mot Bislet i første plasseringskamp ble det svært tøft der stort sett ingenting stemte – spesielt i forsvar – i tillegg til at det virket som om kreftene tok helt slutt. Bislet som knepent røyk ut etter to jevne kamper i gruppespillet hadde litt å revansjere og tok en klar seier 126-76.

I siste kamp mot EB85 i kampen om 11. plass ble det endelig en seier. En kontrollert seier 100-79 ga en liten opptur på slutten av årets U19NM.

Alle kampene ble streamet på vår YouTube-kanal.

Guttene og trenerne tar nå med seg god erfaring inn til neste sesong der målet vil være noe høyere enn en 11. plass. Laget har denne sesongen knapt spilt kamper sammen mot kvalifisert motstand. Unntakene har vært Bærum Open i september og NM-kvalifiseringen i november. For neste sesong planlegges bedre matching gjennom sesongen slik at vi er bedre forberedt til sesongens store mål som blir U19NM 2023 i Bergen.