G06 på plass i Hønefoss for U16NM

Hoops G06 er nå på plass i Hønefoss for sesongens klare høydepunkt, U16NM. De starter allerede kl. 16.30 i ettermiddag mot toppseedede Ullern før Lommedalen venter lørdag morgen. Begge motstanderne kommer rett fra Scania Cup i Sverige der de hevdet seg meget bra på øverste nordiske nivå. Resultatet i de to kampene avgjør om det blir kvartfinale på lørdag – eller om det blir plasseringsspill. Totalt 12 lag er kvalifisert for sluttspillet der Norges beste U16-lag skal kjempe om medaljer og ære. Hyggelig er det også at Region Midt er representert med to lag da Sørsia også er kvalifisert til turneringen.

Hoops G06 vant i høst kvalifiseringsturneringen i Region Midt og er seedet som nr. 8 i turneringen. Laget stiller med 12 spillere sammen med coachene Thor Inge Øvermo og Bo Skarland Schønberg.

Kampene kan følges på stream via klubbens YouTube kanal: https://www.youtube.com/channel/UC1lCbKLkpYJ2EC4X2te_11w

og på live kampskjema i MinBasket.

Go Hoops!