Historisk resultat i seriespillet for Hoops

Seriespillet for sesongen 2022-2023 er nå (stort sett) avsluttet. Og hvilken sesong det ble for klubben vår!

Sverresborg Hoops har stilt i alle regionens serier, i flere av klassene har vi spilt med to og tre lag. For første gang i historien har vi vunnet alle seriene på guttesiden i Region Midt – fra U13 til senior. Det er litt av en bragd! I mange av seriene har flere av regionens øvrige klubber gitt oss kamp til døra, men vi lyktes å vippe alle i vår favør til slutt. På jentesiden gror det godt, men her måtte vi gi tapt for Midtbyen i U15-serien og NTNUI Chickens seniorklassen (1K)

1M

Seriemestre i 1M: Sverresborg Hoops Elite

Vi kan starte med seniorene våre i Hoops Elite. De skaffet klubbens aller første seier i 1. divisjon menn (1M) etter å ha vunnet 16 av 17 kamper (en kamp gjenstår). Det sterkeste studentlaget NTNUI Nerds måtte gi tapt i en jevn duell. En stor gratulasjon til guttene med primus motor Vegard Tøfte og coach Christian Tøfte i spissen. Laget ble for øvrig nr. 2 i Nasjonal 1. divisjon Vest, og fikk en sterk 3. plass i BLNO-kvalifiseringen. Våre juniorgutter har også hevdet seg godt i 1M med 7 seire (to kamper gjenstår).

2M

Hoops Elite stilte også med det lag i 2. divisjon menn (2M). Laget vant 4 av 10 kamper og ble nr. 7.

Seriemestre i U19: Sverresborg Hoops G04

Denne serien stilte Hoops med tre av seks lag. G04 med coachene Frode Ramberg og Thor Inge Øvermo, gikk ubeseiret gjennom 10 kamper og vant suverent. G05 og G06 ble nr. 3 og 4 i serien – bak Aalesund som ble nr. 2.

Seriemestre i G17: Sverresborg Hoops G06

Hoops G06 vant serien med 10 seire på 12 kamper. Laget coaches av Thor Inge Øvermo, Bo Skarland Schønberg og Keith Downing. De ble tett fulgt av Aalesund og Hoops G07-08.

Seriemestre i U16: Sverresborg Hoops G07-08

Hoops G07-08 gikk ubeseiret gjennom 20 kamper og vant serien klart foran Molde. I tillegg vant laget kvalifiseringsturneringen til U16NM, og forbereder seg nå til NM om to uker. Laget coaches av Åsmund Hiis Hauge og Marco San Martin.

Seriemestre i U15: Sverresborg Hoops G08

Hoops gode G08-lag fikk sterk motstand av Sørsia i U15-serien. Men med en seier mer tok de seriemesterskapet til slutt. G09-10 stilte også i denne serien – og ble nr. 8.

Seriemestre i U14: Sverresborg Hoops G09

Her stilte treningsgruppen G09-10 med to lag. G09 Grønn ble ubeseiret, men fikk hard kamp av både Molde og Ranheim. G09-10 Grønn endte på 10.plass. Begge lag coaches av Øyvind Hoff og Corey Samanns.

Seriemestre i U13: Sverresborg Hoops G10

I regionens yngste klasse i seriespillet vant Hoops G10 6 av 7 kamper – og da ble også de seriemestre. Gratulerer til ivrige gutter – og coachene Hallvard Relling og Corey Samanns. I denne serien stilte vi også med et rent jentelag, og de endte til slutt på en 7. plass.

I år var det to rene jenteserier i regionen. I 1. divisjon kvinner (1K) klarte Pink Ladies (Sverresborg Hoops Elite) en sterk 2. plass – kun slått av NTNUI Chickens. Laget ble cochet av Jonas Lounissi og Keith Downing. I U15-klassen fikk Hoops J09-10, coachet av Marthe Eide og Guro Samanns,  en fin 3. plass med 5 seire.