Sterk 6. plass i U16NM

Hoops G07-08 har i helgen deltatt i NM-sluttspillet i U16 på Hønefoss. En spent tropp dro sørover på fredag for å måle krefter mot de beste U16-lagene fra hele landet. Det innledende gruppespillet åpnet med kamp mot Centrum Tigers allerede fredag kveld. Oslo-laget viste seg å være litt sterkere denne dagen og vant klart 81-57. Neste kamp ble dermed avgjørende for om kvartfinalen skulle nås. Kongsberg Miners var motstander på lørdag morgen. En relativt jevn kamp fram til pause, men Hoops laget dro trygt i fra og vant til slutt med 22 poeng, 73-51, og turneringens første mål, kvartfinale, var i boks!

I kvartfinalen ventet 1. seed og turneringens klare forhåndsfavoritt, Bøler. Her fikk vi oss en ordentlig basketleksjon – Oslo Øst-guttene vant til slutt 132-47.  Bøler gikk til semifinale og Hoops skulle spille om 5.–8. plassen på søndag. I en veldig jevn og spennende kamp mot Tromsø Storm, fikk Hoops hele tre spillere feilet ut av kampen. Men guttene ga ikke opp og sikret en flott seier 77-71.

Turneringens siste kamp skulle om mulig ble enda mer spennende. «Erkerivalene» Molde Jazzers var motstander i kampene om 5. plassen. Moldenserne startet meget sterkt vant 1. periode med 7 poeng og 2. periode med 11. Det var derfor mye å hente inn etter pause for våre gutter. Men de gjorde jobben og hentet inn forspranget – men i intense sluttminutter klarte de ikke å få ballen de siste sekundene for avslutning – og Molde vant med ett poeng til slutt. En litt ergerlig avslutning på en flott turnering av våre gutter! Gratulerer til spillergruppen som består av spillere født i 2007 og 2008, coachet av Aasmund Hiis Hauge og Marco San Martin.