Viktig NM-kvalifiseringshelg

NBBF arrangerer to NM på aldersbestemt nivå. Dette er vårt sportslige hovedmål for våre juniorspillere. Denne helga skal derfor U16- og U19-guttene våre delta i hver sin kvalifiseringsturnering for NM-sluttspillene som går neste vår.

For U16NM arrangeres turneringen regionalt – og denne gangen er Molde Basketballklubb arrangør. Hoops G08 reiser med elleve spillere og coach Marco San Martin. De skal måle krefter mot Steinkjer, Sørsia, Aalesund og hjemmelaget Molde. Her forventes det en jevn og spennende turnering. Vår første kamp blir mot Steinkjer lørdag kl. 12.45.

I U19 er det nasjonale turneringer – fordelt på to grupper Øst og Vest. Våre gutter har havnet i kvalifiseringsgruppe sammen med elleve andre lag fra Region Vest, Midt og Nord. Turneringen arrangeres i Bergen med Frøya Basket som arrangør. Til sammen 12 lag er påmeldt og de kjemper om fem plasser i NM-sluttspillet i april. Hoops-guttene stiller med en tropp på elleve – fire fra 2005-årgangen, fem fra 2006-årgangen og én 2007-spiller. Coach denne helga er Vegard Tøfte.

Laget starter med kamp fredag kl. 19.15 mot Hop og fortsetter mot Sandnes lørdag morgen. Kampene vil bli streamet på Sverresborg Hoops Breddes YouTube-kanal.