Jone Eggen Westrum er Norges første IWBF-autoriserte rullestolbasketdommer

Etter gjennomført «Wheelchair Basketball Camp» i Bergen i fjor høst fikk basketdommer Jone Eggen Westrum invitasjon av det internasjonale rullestolbasketforbundet (IWBF) til å søke lisens som zonal referee. Dermed ble hun invitert til å gjennomføre eksamen og få sin autorisasjon under en turnering i Hannover, Tyskland 2.-4. februar. Eksamen ble bestått og hun er nå Norges høyest rangerte rullestolbasketdommer.

Jone er en erfaren dommer på nasjonalt nivå og har det siste året representert Sverresborg Hoops etter mange års karriere som spiller og dommer i Stjørdal basketballklubb. Vi gratulerer Jone med autorisasjon og ønsker henne lykke til med å dømme rullestolbasket nasjonalt og internasjonalt framover.